Komunikace a týmová práce

Komunikace a týmová práce

Cíl kurzu

Cílem programu je seznámit a vycvičit střední a výkonný management v komunikačních dovednostech při jednání s interním i externím zákazníkem a podřízenými, v dovednosti přesvědčovat, zvládat kritiku, překonávat námitky a využívat asertivního jednání se zaměřením na zvládnutí kritických situací a řešení konfliktů. Dalším cílem je sebepoznávání vlastní osobnosti s přímou návazností na výcvik efektivní týmové spolupráce a vedení týmů.

Kurz je určen

Střední a výkonným management společnosti

Metodika výuky

Program je koncipován jako výcvikový kurz v něž se střídá krátký výklad se skupinovým řešením cvičných příkladů a interaktivní diskusí problémů.
Výuka je vedena interaktivní formou s využitím skupinových řešení cvičných příkladů, které přispívají k praktickému ověření získaných poznatků z týmových cvičení, z výcviku před kamerou a z diskuse v modelových situacích.

Program kurzu:

1.Den

  • Seznamovací kolečko a zjištění očekávání (úvod a společné stanovení pravidel výcviku)
  • Cvičný příklad na přežití: zjištění počáteční úrovně komunikačních dovedností s následnou zpětnou vazbou.
  • Základy komunikace - verbální komunikace, důležitost pořadí podávaných informací, slovní významy. Výcvik v dotazování (otevřené a zavřené otázky)
  • Neverbální komunikace : vzdálenosti, paralingvistika, body language. Test empatie.
  • Výcvik v setkávání a pozdravech. Dívání do očí, podávání ruky, jak se hlásit do telefonu a jiné standardy vnitrofiremní kultury.
  • Základy pozitivní komunikace (I´m OK - You´re OK). Verbálně pozitivní věty. 
  • Umění přesvědčit : 10 pravidel jak přesvědčovat. Pořadí informací, informační nárazník . Jak aktivně naslouchat - parafrázování. Cvičný příklad na přesvědčování „ko - Asertivita: základní pravidla a techniky. Nácvik asertivity v příkladech a praxi: Jak říci ne, jaká jsou práva, ukázky technik (gramofonová deska a 7 dalších technik).
  • Souhrn a rekapitulace prvního dne

2.Den

  • Jak kritizovat a jak kritice čelit. Výcvik asertivity: jak řešit kritické situace.
  • Horká židle – jak kritizovat a čelit kritice (cvičný příklad na sebepoznání)
  • Řešení a předcházení konfliktům: jak zvládat mezilidské krize. Výcvik a případová studie. Test asertivity.
  • Brainstorming na vylepšení služeb zákazníkům : jak zkvalitnit výrobu a služby v závodě.
  • Základy budování týmů a týmové spolupráce (znaky úspěšného týmu). 
  • Typy vedení: sebepoznávací a skupinové cvičení.
  • Základy participativního vedení a podmínky efektivního  vedení týmu. Cvičný příklad stavba mostu.
  • Závěrečný souhrn a rekapitulace druhého dne.

3.Den

  • Rich picture – týmové rozpomínání na předchozí výcvik
  • Týmové zadávání úkolů – zásady delegování.
  • Encouterové techniky a „ice break“: týmová cvičení a řešení problémů venku  (slepecká procházka,  lanové tvary: výcvik)
  • Test týmových rolí a diskuse: sebepoznávání
  • Týmová soutěž „postavení stanu “.
  • Odpovědnost za tým: týmové riskování (ring toss)
  • Jak vést porady : informační, účelové, řešitelské a pravidelné porady.
  • Případové studie na týmová řešení: problém s rozkrádáním, problém nedodržování předepsaných ochranných pomůcek. 
  • Závěrečný případ na přežití.
  • Rekapitulace, diskuse a hodnocení kurzu.

Studijní materiály

Posluchači obdrží speciálně připravené sylaby přednášek.

Závěr kurzu

Absolvent  obdrží  doklad o absolvování kurzu.

Garant
Ing. Jiří Imlauf – ředitel společnosti INSTITUT INPRO,  a.s.


© Copyright 1997 - 2017
INSTITUT INPRO, a.s. Samcova 1, 110 00 Praha 1;
IČO: 25133942; Společnost je vedená u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou B 4757.